#Zanimljivosti

KUPOVINA PRATILACA NA INSTAGRAMU - koliko je to tužno?

Osobe sa ogromnim brojem pratilaca na Instagramu, takozvani influenseri, sa velikim brojem lajkova i komentara dobijaju i veliku moć - koji mnogi dobro naplaćuju.

Potrebno je najmanje 3.000 pratilaca da bi jedan profil na Instagramu počeo da zarađuje novac od postova njegovog vlasnika.

To tvrdi osnivač svojevrsne internet-pijace za uticajne korisnike društvenih mreža (tzv. influensere) pod nazivom "Tribe" Džordži Kavanah, koji na toj platformi zastupa više od 20.000 influensera koje povezuje sa brendovima zainteresovanim za saradnju. 

Prema njegovime riječima, odnos broja pratilaca nekog profila na instagramu i zarade po postu izgleda ovako:

-        3.000 - 10.000 pratilaca = 75 - 150 dolara po postu,

-        10.000 - 25.000 pratilaca = 150 - 220 dolara po postu,

-        25.000 - 50.000 pratilaca = 220 - 350 dolara po postu,

-        50.000 - 100.000 pratilaca = 350 - 500 dolara po postu,

-        100.000 i više pratilaca = više od 500 dolara po postu

 

 

 

Međutim, tu su i oni koji su svoju "slavu" stekli kupovinom lažnih naloga koji samo pumpaju broj pratilaca, ali zapravo nemaju nikakvu pravu težinu  a sve to da bi počeli da zarađuju dobar novac ili ugled u društvu.

Ako želite da provjerite da li osoba koju pratite zaista ima šta da kaže i pokaže - i zbog toga je prati puno ljudi, ili je u pitanju ko se koristi lažima i obmanama, obratite pažnju na ove stvari:

 

1. Provjerite njihove pratioce

 

Mnogo je lakše otkriti da li neko ima lažne pratioce nego što mislite.

-Pratioci bez profilnih fotografija ili postova.

Ako nekog influensera prate ljudi koji nikada nisu ništa objavili ili nemaju profilnu sliku, sa velikom sigurnošću možete da pretpostavite da su pitanju lažni pratioci. Ili ako se nizu profili jedan za drugim a imena su im neka nasumično nabacana slova, a profilna slika ista..

 

- Nebitni ili spamerski komentari.

Ako obratite pažnju na njihove pratioce i osobe koje oni prate, možda ćete vidjeti jedan ili dva naloga za kupovinu fanova. Ovo su ozbiljni znakovi upozorenja da neko gradi lažni imidžuz pomoć fejk pratilaca.

 

 

2. Obratite pažnju na to što pratioci rade

 

Ako neko ima na hiljade pratilaca, možete očekivati da će imati proporcionalan broj lajkova ili komentara.

Instagram nalozi sa velikim brojem fanova i jako malim brojem komentara i lajkova (engejdžemnt) najvjerovatnije imaju pregršt lažnih pratilaca.

Najbolje je da podijelite ukupni broj lajkova i komentara sa ukupnim brojem pratilaca kako biste otkrili pravu istinu.

Ovo je veoma važno jer je veliki borj Instagram korisnika otkrio da kupovinom pratilaca može da podigne svoj status i počne da zahtjeva novac za određene objave.

Međutim, s obzirom na to da su u pitanju lažni nalozi, ovakve objave imaju veoma malo efekta naspram novca koji je takvom influenseru plaćeno.

U Rusiji je ovo postalo totalno normalna stvar, toliko da imaju automate za prodaju lajkova.

Kompanija Snatap napravila je automate za prodaju lajkova na društvenim mrežama koje je postavila u šest ruskih gradova - Moskvi, Sankt Peterburgu, Ufu, Saratovu, Petrozavodsku i Čeboksari.

Ovi izumi neodoljivo podsjećaju na bankomate, a prvo su se pojavili u velikim tržim centrima gdje kupci imaju mogućnost da kupe virtuelne lajkove i pratioce na Instagramu.

Za 100 lajkova potrebno je platiti 88 centi, odnosno 1,5 evro za 100 lažnih pratilaca. Korisnici koji žele da lajkove kupe na ovaj način moraće da se na aparatu uloguju na svoj Instagram nalog, ali nije najjasnije kako se lajkovi i pratioci generišu.

Pored prodaje lajkove, ovi aparati se mogu koristiti i za štampaje fotografija sa Instagrama.

Ostaje da se vidi kakve će biti reakcije korisnika na ovu novinu.

Poenta našeg teksta je: Evo zašto ne treba kupovati pratioce!

 

Broj pratilaca koji ste stekli organskim putem vas je zapratio iz nekog razloga, i vjerovatno će biti angažovan i u vašim budućim postovima i tako poboljšavati vas status na toj društvenoj mreži.

S druge strane, kupljeni pratioci pojma nemaju ko ste vi i čime se vaš brend bavi i vjerovatno neće biti angažovani kroz vaše objave. tako da osim uvećanog broja lajkova, od njih nemate nikakvu korist..

Dalje, kada jednom uključite kupljene pratioce u vašu zajednicu postajete platforma za spamovanje. Kupljeni pratioci mogu da ciljaju vaše stvarne pratioce spam porukama, što im se sigurno neće dopasti i vodi ka tome da vas vaši organski pratioci otprate.

 

Rizikujete da se ozbiljno izblamirate.

Ukoliko se otkrije da imate lažne pratioce vaša reputacija će biti ugrožena. Transparentnost je odlika dobrog brenda. Uspjeh dolazi poalko, sam po sebi kao dokaz kvaliteta onoga što nudite.  Za vas je ovo ponižavajuće jer otkrivate da sami za sebe mislite da niste dovoljno kvalitetni da sakupite veliki broj pratilaca već ih morate kupiti. Kao da sami tražite komentare tipa:" Vjerovatno je bila tužna što nema pratioce pa joj je mamica kupla 10.000, da ne plače njena princezica.." Prilično jadno, zar ne?

 

Danas društvene mreže postaju sve efikasnije u otkrivanju lažnih profila, pa ako ste pribegli ovom načinu prikupljanja pratilaca, nemojte se začuditi ako veliki dio njih samo nestane preko noći a vaš nalog bude zatvoren.. 

 

 

Izvor:telegraf.rs, srbijadanas.rs, b92.net, infocom.co.me

 

 

O nama
Mravinjak je portal namijenjen mladima i svima koji se tako osjećaju. Ovdje ćete naći sve što biste voljeli da znate a nemate koga da pitate.
Jer, nema ni Google uvijek odgovor na sve!
Zato čitajte, pišite, pitajte!

Urednik: Jelena Vukić
Pišite nam
Podijelite sadržaj na: